Unibet Banner

lördag 14 augusti 2010

Pep gör rätt som inte säger nåt

Zlatan, Zlatan och åter Zlatan. Det är nästan så det skrivs något nytt om honom varje dag just nu och visst kan jag förstå varför för det är ett ämne folk bryr sig om. Det finns de som hatar honom, sen har vi dem som älskar honom och anser att han är en av Sveriges absolut viktigaste spelare - om inte den viktigaste till och med.

Jag är nog en av dem som gillar Zlatan. Det tror jag ni förstår, i alla fall ni som följer den här bloggen. Efter landskampen mot Skottland skrev jag ett inlägg i stil med "hoppas alla Zlatan-tvivlare håller käften nu" och med en sån rubrik och ton på texten hoppas jag att ni förstår att det är allvar.

Zlatan är superviktig för Sverige och det vet Erik Hamrén. Hur viktig han är i Barcelona har jag inte en blekaste aning om, inte än i alla fall men sett till fjolårets säsong var han viktig. Inte den viktigaste, men han gjorde ändå bra ifrån sig och utan hans mål hade det kanske inte gått riktigt lika bra för Barcelona.

Men vad händer nu då? Jo, det kommer nya rykten om Zlatan gång på gång och det senaste just nu är att han ska ha tackat nej till det monsterkontrakt Manchester City ska ha stått för.

Vad gör Pep Guardiola då? Jo, han säger absolut ingenting. Jag fattar inte varför, men det finns säkert en baktanke med det hela och det ska bli intressant och se vad den är.

Jag tror dock att Zlatan blir kvar i Barcelona minst en säsong till och det har jag hävdat hela tiden. Hela sommaren alltså. Han är beredd att ta kampen med David Villa och det ska bli intressant att se vem av dem som får Guardiolas förtroende. Visst borde det vara lite fördel Villa, men jag tror nog att Zlatan kan överraska lite där också för så länge han mår bra kommer han prestera.

Läs även:
"Zlatan nobbar 1,1 miljarder"
"Guardiola: Bäst att jag inte uttalar mig"
"Guardiola om Zlatan: Jag säger inte mer"
"Trots rykten - Zlatan med från start i kväll"
"Börjesson: Bara Zlatan saknas"
"Mancini tänker inte värva Zlatan"

1 kommentar:

  1. Är det någon som ska lämna Barcelona, så är det guardiola, vilket tränarskämt han är.

    Vilken tränare somhelst skulle vinna Cl och LA med de spelare som Barca har, ja till och med min grandmother.

    dessutom begriper inte Pep hur man ska spela slatan, Under hela förra säsongen fick Zlatan alla inlägg i maghöjd!!

    Guardiola blir Barcas fall!!

    SvaraRadera